Advanced Chemistry
Advanced Chemistry
Advanced Chemistry
Advanced Chemistry
Advanced Chemistry
Ten utwór jest ostrą krytyką konsumpcyjnej, biernej publiczności i wpływu komercyjnych mediów na kulturę. Artyści wskazują, że wielu wykonawców, menedżerów i producentów usprawiedliwia przeciętność stwierdzeniem „publiczność tego chce”, mimo że efekt końcowy jest banalny i przewidywalny. Tekst podkreśla, że media serwują to, co jest bezpieczne i łatwe w odbiorze, zamiast wartościowej treści, a motywem przewodnim jest pytanie: czy odbiorcy naprawdę są aż tak łatwowierni i bierni?
W kolejnych zwrotkach artyści rozwijają krytykę, wskazując na systemowe zjawiska: prasę, radio, telewizję i magazyny, które z obawy o reakcje lub straty finansowe przestają przekazywać prawdę, a zamiast tego dostosowują treści do oczekiwań odbiorców. Refren „Bist du wirklich so dumm?” powtarza się jak mantra, uderzając w apatię i brak krytycznego myślenia w społeczeństwie, jednocześnie wzywając do większej świadomości i odwagi w odbiorze kultury.