Josh Elman - The only metric that matters [tekst, tłumaczenie i interpretacja piosenki]

Wykonawca: Josh Elman
Gatunek: Tech

Twórz Groove z nami!
Wyślij okładkę tej piosenki!
Wysyłany plik musi być typu: png lub jpg. Żaden plik nie został wysłany. Dziękujemy za wysłanie okładki.

Tekst piosenki

I've been lucky to be part of the early growth of several really interesting and now important networks including LinkedIn, Facebook, and Twitter. One of the things that I felt working on each of these is that we never looked at numbers or metrics in the abstract -- total page views, logged in accounts, etc, but we always talked about users. More specifically, what they were doing and why they were doing it. At LinkedIn we didn't talk about "total page views", but instead "profile views" - how many people were using LinkedIn to search for and find other people, and how many people were on LinkedIn being viewed. At Twitter while we had (and they still have) crazy page view numbers, we talked instead about how many people were looking at their timeline and reading tweets or tweeting.

When I meet new companies today, I often hear things like "We have 10M uniques with 30M page views per month." Or "We have a 25% DAU/MAU with a 2-cent ARPDAU". All of these sound pretty interesting in the abstract. But when you really dig in you start to find out nearly all of the 10M uniques all come in from search engines, click on 2-3 pages, and never come back. Or that the 25% DAU/MAU is because the app is spammy and drawing new users in very quickly but hardly any come back for a second session and no one ever pays.

While big numbers are a nice signal of, well, big numbers, I don't think they are an indicator at all for whether a product is really working. Whenever I hear some of these stats, I always ask the same question:

How many people are really using your product?You need a metric that specifically answers this. It can be “x people did 3 searches in the past week”. Or “y people visited my site 9 times in the past month”. Or “z people made at least one purchase in the last 90 days.” But whatever it is, it should be a signal that they are using their product in the way you expected and that they use it enough so that you believe they will come back to use it more and more.

Once you can define a metric to answer this, then you can really track your growth on a day-to-day, week-over-week, month-over-month basis. And from there, you can identify the key supporting metrics that show you how likely it is more people will convert to using your product on a frequent basis, how likely they are to stay on your product vs churn out, etc.

At Twitter, we found that if you visited Twitter at least 7 times in a month, then it was likely you were going to be visiting Twitter in the next month, and the next month, and the next month. And we decided this was enough initially to be "really using it", though of course I think Twitter gets even better when people use Twitter every day or more.

More about the next most important metric -- what data shows you that more people will be using your product in the future, and how to use this focus to then refine your roadmap to get more people converted to using the product in another post.

Tłumaczenie piosenki

Nikt nie dodał jeszcze tłumaczenia do tej piosenki. Bądź pierwszy!
Jeśli znasz język na tyle, aby móc swobodnie przetłumaczyć ten tekst, zrób to i dołóż swoją cegiełkę do opisu tej piosenki. Po sprawdzeniu tłumaczenia przez naszych redaktorów, dodamy je jako oficjalne tłumaczenie utworu!

+ Dodaj tłumaczenie

Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść tłumaczenia musi być wypełniona.
Dziękujemy za wysłanie tłumaczenia.
Nasi najlepsi redaktorzy przejrzą jego treść, gdy tylko będzie to możliwe. Status swojego tłumaczenia możesz obserwować na stronie swojego profilu.

Interpretacja piosenki

Dziękujemy za wysłanie interpretacji
Nasi najlepsi redaktorzy przejrzą jej treść, gdy tylko będzie to możliwe.
Status swojej interpretacji możesz obserwować na stronie swojego profilu.
Dodaj interpretację
Jeśli wiesz o czym śpiewa wykonawca, potrafisz czytać "między wierszami" i znasz historię tego utworu, możesz dodać interpretację tekstu. Po sprawdzeniu przez naszych redaktorów, dodamy ją jako oficjalną interpretację utworu!

Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść interpretacji musi być wypełniona.

Lub dodaj całkowicie nową interpretację - dodaj interpretację
Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść poprawki musi być wypełniona. Dziękujemy za wysłanie poprawki.
Najpopularniejsze od Josh Elman
Our Investment in Jelly
213
{{ like_int }}
Our Investment in Jelly
Josh Elman
The only metric that matters
203
{{ like_int }}
The only metric that matters
Josh Elman
Komentarze
Polecane przez Groove
Fortnight
3,1k
{{ like_int }}
Fortnight
Taylor Swift
Śrubka
492
{{ like_int }}
Śrubka
Sanah
Chyba że z Tobą
2k
{{ like_int }}
Chyba że z Tobą
MODELKI
​i like the way you kiss me
13,4k
{{ like_int }}
​i like the way you kiss me
Artemas
HILL BOMB
859
{{ like_int }}
HILL BOMB
Guzior
Popularne teksty
Siedem
52k
{{ like_int }}
Siedem
Team X
34+35
42,9k
{{ like_int }}
Love Not War (The Tampa Beat)
25,6k
{{ like_int }}
Love Not War (The Tampa Beat)
Jason Derulo
SEKSOHOLIK
164,8k
{{ like_int }}
SEKSOHOLIK
Żabson
Snowman
74,9k
{{ like_int }}
Snowman
Sia