KARAŚ/ROGUCKI - La Petite Mort [tekst, tłumaczenie i interpretacja piosenki]

Wykonawca: KARAŚ/ROGUCKI
Album: Ostatni Bastion Romantyzmu
Data wydania: 2020-02-14
Gatunek: Polski Pop
Producent: Kuba Karaś, Piotr Rogucki

Tekst piosenki

Kolejne fale upałów
Masowe migracje z południa
Nikt nas tu nie chce
Przechodzimy jak ogień

Chciałbym cię namówić na małą śmierć
Chciałbym cię namówić na małą śmierć
Chciałbym cię namówić na małą śmierć
Chciałbym cię namówić na małą śmierć

W mieście rozgrywa się wojna
Oddycham zatrutym światłem
Chyba na dzisiaj wystarczy
Jak dobrze, że to potrafisz

Chciałbym cię namówić na małą śmierć
Chciałbym cię namówić na małą śmierć
Chciałbym cię namówić na małą śmierć
Chciałbym cię namówić na małą śmierć

Okna otwarte na pustkę
Nie woła nas nic
Przechodzimy jak ogień
Teraz powtarzaj po mnie

Chciałbym cię namówić na małą śmierć
Chciałbym cię namówić na małą śmierć
Chciałbym cię namówić na małą śmierć
Chciałbym cię namówić na małą śmierć

Interpretacja piosenki

Tekst stworzył(a)
Dziękujemy za wysłanie interpretacji
Nasi najlepsi redaktorzy przejrzą jej treść, gdy tylko będzie to możliwe.
Status swojej interpretacji możesz obserwować na stronie swojego profilu.
Dodaj interpretację
Jeśli wiesz o czym śpiewa wykonawca, potrafisz czytać "między wierszami" i znasz historię tego utworu, możesz dodać interpretację tekstu. Po sprawdzeniu przez naszych redaktorów, dodamy ją jako oficjalną interpretację utworu!

Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść interpretacji musi być wypełniona.

"La Petite Mort" to utwór pochodzący z debiutanckiego albumu studyjnego duetu KARAŚ/ROGUCKI (Kuba Karaś - The Dumplings i Piotr Rogucki - COMA). Wydawnictwo zatytułowane "OSTATNI BASTION ROMANTYZMU" miało swoją premierę 14 lutego 2020 roku. 

 

"La Petite Mort" to opowieść społeczeństwie ponowoczesnym, ale także ciągłym niepokoju i świadomości nieuchronnego końca. Za tekst odpowiedzialny jest Piotr Rogucki, natomiast za całą produkcję "OSTATNIEGO BASTIONU ROMANTYZMU" odpowiada Kuba Karaś. Jak twierdzą sami Artyści, album zawiera utwory, które opisują jako erotyki motoryzacyjno-katastroficzne opowiadające o uczuciach w epoce końca cywilizacji. Utwór odwołuje się do procesu imigracji i problemów związanych z jej akceptacją, ale w szerszej perspektywie mowa tu także o samej ludzkości i człowieku w rozumieniu gatunku, który mimo swojego relatywnie krótkiego istnienia spowodował nieporównywalne zniszczenie planety, jak chociażby "Kolejne fale upałów" (globalne ocieplenie). Człowiek pokazany w utworze przechodzi przez świat jak ogień, krótko i szybko lecz siejąc ogromne i nieodwracalne spustoszenie.

 

Tak na temat całego albumu wypowiadał się Kuba Karaś: "'OSTATNI BASTION ROMANTYZMU' to dla mnie wyjątkowa płyta. Współpraca z Piotrem nad tym albumem trwała ponad rok (najdłużej w moim życiu). Nagrywaliśmy w różnych miejscach i porach roku. Przy kreowaniu własnego brzmienia i pisaniu piosenek pomagał nam też Kamil Kryszak. Mnogość muzycznych eksperymentów z różnymi efektami, ale też instrumentarium była często zainspirowana podróżami po różnych rejonach świata. Nie mogę doczekać się zaprezentowania tych utworów na żywo, mamy świetny skład i zależy nam na pokazaniu prawdziwego show, aby te utwory wybrzmiały na 150%."

 

Piotr Rogucki mówił natomiast: "'OSTATNI BASTION ROMANTYZMU' to płyta z koncepcją, opowiadamy o miłości, ale staramy się nie robić tego w banalny sposób, jeden do jednego. Słychać tu strach za plecami. To nasza opowieść o miłości w czasach zarazy. Scenografią do rozmyślań są katastrofy drogowe, ciasnota miasta, strach przed zagładą cywilizacji, samotność w sieci, zagrożenia płynące z nieludzkiej polityki, czy klęski żywiołowe i na tym tle prawdziwe uczucie. Na ile jest możliwa miłość w takich warunkach? A może jedynie miłość jest sposobem na naprawę świata? Bo to, że nasz świat wymaga naprawy, to już nie jest tylko wrażenie malkontentów, ale wspólny niepokój wszystkich wrażliwych i świadomych ludzi. Muzycznie poszliśmy za instynktem świeżej energii spotkania, mieszając sporo emocji z bitami tanecznymi, grubym basem i dużą ilością melodii opartych na eksperymentalnym brzmieniu gitar i syntezatorów." 


Lub dodaj całkowicie nową interpretację - dodaj interpretację
Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść poprawki musi być wypełniona. Dziękujemy za wysłanie poprawki.
Najpopularniejsze od KARAŚ/ROGUCKI
Kilka Westchnień
9,6k
{{ like_int }}
Kilka Westchnień
KARAŚ/ROGUCKI
La Petite Mort
4,3k
{{ like_int }}
La Petite Mort
KARAŚ/ROGUCKI
Ciociosan
3k
{{ like_int }}
Ciociosan
KARAŚ/ROGUCKI
Świecę We Wszystkich Kierunkach
2,8k
{{ like_int }}
Świecę We Wszystkich Kierunkach
KARAŚ/ROGUCKI
Nie Mogę Spać
2,5k
{{ like_int }}
Nie Mogę Spać
KARAŚ/ROGUCKI
Polecane przez Groove
Fortnight
3,1k
{{ like_int }}
Fortnight
Taylor Swift
Śrubka
464
{{ like_int }}
Śrubka
Sanah
Chyba że z Tobą
2k
{{ like_int }}
Chyba że z Tobą
MODELKI
​i like the way you kiss me
13,4k
{{ like_int }}
​i like the way you kiss me
Artemas
HILL BOMB
848
{{ like_int }}
HILL BOMB
Guzior
Popularne teksty
Siedem
52k
{{ like_int }}
Siedem
Team X
34+35
42,9k
{{ like_int }}
Love Not War (The Tampa Beat)
25,6k
{{ like_int }}
Love Not War (The Tampa Beat)
Jason Derulo
SEKSOHOLIK
164,8k
{{ like_int }}
SEKSOHOLIK
Żabson
Snowman
74,9k
{{ like_int }}
Snowman
Sia