Luke Davis - 1. Introduction - 1.1 Overview [tekst, tłumaczenie i interpretacja piosenki]


Twórz Groove z nami!
Wyślij okładkę tej piosenki!
Wysyłany plik musi być typu: png lub jpg. Żaden plik nie został wysłany. Dziękujemy za wysłanie okładki.

Tekst piosenki

Before the subject of black music can be discussed, a basic definition has to be decided. For the purposes of the research, “black music” will describe Western black popular music and the term “African music” will describe music of Western Africa. Also, due to the subject of African music being outside the scope of the research, it will not be discussed at length in this dissertation. The different genres and musical elements categorised under the term “black music” cover a large spectrum of Western popular music, in their purest forms or merged with other genres. The existence of black music is known within the music industry and academia but it cannot be clearly distinguished by any succinct definition without exceptions. As popularity has increased, this elusive definition has become more difficult. Authors such as Paul Oliver, Olly Wilson and Simon Frith (Oliver, 1990; Wilson, 1983; Frith, 2007) have agreed that the origins of black popular music derived from Africa but in using that as an identifier, it would require calling all Africans black, which is genetically incorrect as Northern Africa is considered to be part of the “Arab world”. Because of this and other defining issues, some authors have refuted the idea of “black music” altogether (Oliver, 1990; McRobbie, 1999). Oliver, in his book “Black Music in Britain” (Oliver, 1990) looked deeper into the idea that black people carried a “supermusic” gene and made the point of interracial breeding and since slavery, people of darker skin tone would have bred with people of a lighter skin tone and if the notion that darker black people carried this gene more so than lighter skinned black people, that this gene would become less dominant over generations (Oliver, 1990). However, by looking at musicians such as Louis Armstrong, Bessie Smith and Charlie Parker of a darker tone we see or hear no relevant or distinguished superiority or even inferiority in their music or performance compared to those of a lighter hue such as Billie Holiday or Lester Young (Oliver, 1990). This shows that people of purely black ancestry are no better or “worthy” of playing what is called black music than those with a mixture of white (or more specifically European/Caucasian) in their ancestry. There is no supergene and therefore nothing is lost in the process

Tłumaczenie piosenki

Nikt nie dodał jeszcze tłumaczenia do tej piosenki. Bądź pierwszy!
Jeśli znasz język na tyle, aby móc swobodnie przetłumaczyć ten tekst, zrób to i dołóż swoją cegiełkę do opisu tej piosenki. Po sprawdzeniu tłumaczenia przez naszych redaktorów, dodamy je jako oficjalne tłumaczenie utworu!

+ Dodaj tłumaczenie

Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść tłumaczenia musi być wypełniona.
Dziękujemy za wysłanie tłumaczenia.
Nasi najlepsi redaktorzy przejrzą jego treść, gdy tylko będzie to możliwe. Status swojego tłumaczenia możesz obserwować na stronie swojego profilu.

Interpretacja piosenki

Dziękujemy za wysłanie interpretacji
Nasi najlepsi redaktorzy przejrzą jej treść, gdy tylko będzie to możliwe.
Status swojej interpretacji możesz obserwować na stronie swojego profilu.
Dodaj interpretację
Jeśli wiesz o czym śpiewa wykonawca, potrafisz czytać "między wierszami" i znasz historię tego utworu, możesz dodać interpretację tekstu. Po sprawdzeniu przez naszych redaktorów, dodamy ją jako oficjalną interpretację utworu!

Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść interpretacji musi być wypełniona.

Lub dodaj całkowicie nową interpretację - dodaj interpretację
Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść poprawki musi być wypełniona. Dziękujemy za wysłanie poprawki.
Najpopularniejsze od Luke Davis
5. Ragtime
373
{{ like_int }}
5. Ragtime
Luke Davis
Contextual Study
337
{{ like_int }}
Contextual Study
Luke Davis
12. Present day
336
{{ like_int }}
12. Present day
Luke Davis
1.2 African Music
333
{{ like_int }}
1.2 African Music
Luke Davis
9.3. James Brown and 70s funk
330
{{ like_int }}
9.3. James Brown and 70s funk
Luke Davis
Polecane przez Groove
Fortnight
1,6k
{{ like_int }}
Fortnight
Taylor Swift
Chyba że z Tobą
1,3k
{{ like_int }}
Chyba że z Tobą
MODELKI
HILL BOMB
637
{{ like_int }}
HILL BOMB
Guzior
​i like the way you kiss me
10,4k
{{ like_int }}
​i like the way you kiss me
Artemas
Nadziei Słowa
459
{{ like_int }}
Nadziei Słowa
KęKę (PL)
Popularne teksty
Siedem
51,9k
{{ like_int }}
Siedem
Team X
34+35
42,8k
{{ like_int }}
Love Not War (The Tampa Beat)
25,6k
{{ like_int }}
Love Not War (The Tampa Beat)
Jason Derulo
SEKSOHOLIK
163,8k
{{ like_int }}
SEKSOHOLIK
Żabson
Snowman
74,8k
{{ like_int }}
Snowman
Sia