Luke Davis - 10.3. The Message [tekst, tłumaczenie i interpretacja piosenki]


Twórz Groove z nami!
Wyślij okładkę tej piosenki!
Wysyłany plik musi być typu: png lub jpg. Żaden plik nie został wysłany. Dziękujemy za wysłanie okładki.

Tekst piosenki

As rappers became more sought after, the need for DJs to accompany them began to dwindle. Record companies realised they only needed the rapping, which could go over any kind of music they wanted. For all its fame and influence, Rapper’s Delight used a house band instead of a DJ, allowing the rappers to take centre stage. This lead to members of the hip hop community to dismiss the track for not being truly representative of the culture on the streets, due to a lack of one of its crucial elements (Miyakawa, 2012)

The concept of rapping was steeped in African tradition and always existed in some form with an emphasis on the art of storytelling. Slaves and blues singers had their own message and so did rappers, all playing their role in the socio-political climate of the black community during the 70s and 80s. Gang warfare and gentrification was rife in black urban areas and continued to fuel the lyricism. The mid-to-late 80s saw a rise in “hardcore hip hop”, stripping away the funky breaks and replacing them with harsh lyrics and themes of sex, violence and drugs. It wasn’t until the turn of the decade that a powerful contrast reared its head with the Native Tongues collective, comprising primarily of groups A Tribe Called Quest, Jungle Brothers, De La Soul. Their afrocentric themes made them a close fit with the Zulu Nation. They also relied heavily on jazz sampling as opposed to the drum machines sounds and electro of the 80s

With every new genre comes an initial difficulty in comprehension, none more than hip hop. After rock music’s “victory” over disco, the emergence and growing success of this new musical movement was a sensation for anyone outside of New York. When Rapper’s Delight was released in 1979, Billboard reporter Jean Williams erroneously claimed the Sugarhill Gang were from Los Angeles instead of New Jersey, which compounded the disapproving look from hip hop insiders even further, as the group weren’t from hip hop’s designated birth place (Harrison and Arthur, 2011, p.315). Another error came when Kurtis Blow was mistakenly called a “Philadelphia-based rapper” when in fact, he hailed from New York (Harrison and Arthur, 2011, p.315). These two misattributions may have done little for the hip hop community within New York in the way of perceiving acceptance with their music. Harrison and Arthur later explained another article discussing hip hop’s appeal overseas and within the “cosmopolitan” areas of urban America, seemingly turning the genre from that of resistance to a fashion accessory for the affluent (Harrison and Arthur, 2011, pp.315-316). From what had started as the very people who were causing the oppression in the first place had transformed a movement away from the clutches of oppression and stifling conditions into a financial commodity

Tłumaczenie piosenki

Nikt nie dodał jeszcze tłumaczenia do tej piosenki. Bądź pierwszy!
Jeśli znasz język na tyle, aby móc swobodnie przetłumaczyć ten tekst, zrób to i dołóż swoją cegiełkę do opisu tej piosenki. Po sprawdzeniu tłumaczenia przez naszych redaktorów, dodamy je jako oficjalne tłumaczenie utworu!

+ Dodaj tłumaczenie

Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść tłumaczenia musi być wypełniona.
Dziękujemy za wysłanie tłumaczenia.
Nasi najlepsi redaktorzy przejrzą jego treść, gdy tylko będzie to możliwe. Status swojego tłumaczenia możesz obserwować na stronie swojego profilu.

Interpretacja piosenki

Dziękujemy za wysłanie interpretacji
Nasi najlepsi redaktorzy przejrzą jej treść, gdy tylko będzie to możliwe.
Status swojej interpretacji możesz obserwować na stronie swojego profilu.
Dodaj interpretację
Jeśli wiesz o czym śpiewa wykonawca, potrafisz czytać "między wierszami" i znasz historię tego utworu, możesz dodać interpretację tekstu. Po sprawdzeniu przez naszych redaktorów, dodamy ją jako oficjalną interpretację utworu!

Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść interpretacji musi być wypełniona.

Lub dodaj całkowicie nową interpretację - dodaj interpretację
Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść poprawki musi być wypełniona. Dziękujemy za wysłanie poprawki.
Najpopularniejsze od Luke Davis
5. Ragtime
373
{{ like_int }}
5. Ragtime
Luke Davis
Contextual Study
336
{{ like_int }}
Contextual Study
Luke Davis
12. Present day
336
{{ like_int }}
12. Present day
Luke Davis
1.2 African Music
333
{{ like_int }}
1.2 African Music
Luke Davis
9.3. James Brown and 70s funk
330
{{ like_int }}
9.3. James Brown and 70s funk
Luke Davis
Polecane przez Groove
So Long, London
315
{{ like_int }}
So Long, London
Taylor Swift
Chyba że z Tobą
1,1k
{{ like_int }}
Chyba że z Tobą
MODELKI
HILL BOMB
584
{{ like_int }}
HILL BOMB
Guzior
​i like the way you kiss me
8k
{{ like_int }}
​i like the way you kiss me
Artemas
Nadziei Słowa
392
{{ like_int }}
Nadziei Słowa
KęKę (PL)
Popularne teksty
Siedem
51,9k
{{ like_int }}
Siedem
Team X
34+35
42,7k
{{ like_int }}
Love Not War (The Tampa Beat)
25,6k
{{ like_int }}
Love Not War (The Tampa Beat)
Jason Derulo
SEKSOHOLIK
163,4k
{{ like_int }}
SEKSOHOLIK
Żabson
Snowman
74,8k
{{ like_int }}
Snowman
Sia